Krize jsou součástí lidského života a setkáváme se s nimi jak v soukromí, tak na pracovišti. Pro člověka pracujícího v pomáhající profesi je nutnost čelit krizi dokonce na denním pořádku. Je totiž většinou tím prvním, s kým se uživatel sociální služby dělí o svoje životní útrapy a na koho se obrací. Ve spojení se soukromými krizemi, kterými mohou být nejen životní zvraty a nevyhnutelné ztráty, ale například i špatné vztahy na pracovišti, se může tato situace stát pro člověka neúnosnou. Stává se často, že takový člověk vyhoří a opouští svoje pracovní místo. Každá krize je nebezpečím i příležitostí zároveň. Záleží vždy na tom, jak se k ní dokážeme postavit.
Abychom dokázali brát krizi jako příležitost, je nutné pochopit, že máme všichni vrozené vyrovnávací mechanismy, díky kterým jsme schopni krizi překonat a na které se můžeme spolehnout. Pokud ale tyto přirozené mechanismy selžou, existují postupy, jak zacházet s akutní krizí, příp. jak postupovat, když se krizi nepodařilo zvládnout a přešla v jiný, dlouhodobý problém.
Akreditovaný kurz (MPSV) v rozsahu osmi hodin zaměřený na vyrovnávací mechanismy, díky nimž jsme schopni překonávat krize, která nás v různých fázích života potkávají. Kurz Krize jako nebezpečí i příležitost nabízí praktické informace vedoucí k lepšímu pochopení problematiky a snadnějšímu řešení krizových situací.
Akreditovaný kurz Krize jako nebezpečí i příležitost
V tomto kurzu se podíváme také na to, jaké krize nás provází celým životem od dětství až do smrti, což si ukážeme na kazuistikách i vlastních profesních zkušenostech účastníků.
Informace v kurzu obsažené se mají stát funkčním nástrojem v rukou zaměstnanců sociálních služeb, který uplatní jak ve svém profesním, tak osobním životě.
Praktické informace poslouží k lepšímu pochopení problematiky a snadnějšímu řešení krizových situací.
Pro koho je kurz určený
- sociální pracovníci
- pracovníci v sociálních službách (terénní, pobytová i ambulantní)
- pracovníci v manažerských, řídících pozicích
V našem kurzu rozvinete
- komunikační dovednosti
- schopnost týmové, mezioborové a multikulturní spolupráce
- schopnost zvládání stresu a syndrom vyhoření
- sebeřízení, motivace a etika
- nástroje seberozvoje (např. time-management)
Termín
Připravujeme.
Detail kurzu
- Číslo akreditace: A2020/1174-SP/PC/VP
- Počet hodin: 8
- info@educante.cz
- +420 776 076 237
Martina Sehnalová působí jako sociální pracovnice se zaměřením na podporu neformálně pečujících osob. Je absolventkou magisterského studia Sociální pedagogiky na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně a ve své práci se specializuje na individuální přístup a odborné poradenství. Ve spolupráci s multidisciplinárním týmem odborníků pomáhá klientům zorientovat se v dostupných službách a nabízí podporu šitou na míru jejich potřebám.
Barbora Zůbková působí jako sociální pracovnice a specializuje se na pomoc lidem v složitých životních situacích. Je absolventkou magisterského studia sociální pedagogiky na UTB ve Zlíně a má bohaté zkušenosti z pozic na městském úřadě v Hodoníně na oddělení sociálně-právní ochrany dětí a jako soudní tajemnice na Okresním soudu v Hodoníně. V rámci své praxe úspěšně složila zkoušku zvláštní odborné způsobilosti a kontinuálně se vzdělává pro zvyšování své odbornosti. Ke každému případu přistupuje individuálně a s rodinou či jednotlivcem udržuje kontakt po celou dobu spolupráce.
Kamila Černochová působí jako praktik péče a specializuje se na praktické poradenství v péči o seniory, hendikepované a imobilní klienty. Je absolventkou Církevní střední odborné školy Bojkovice v oboru sociální pečovatelství. Ve své práci se zaměřuje na podporu soběstačnosti, nácvik každodenních činností a pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu, včetně praktických ukázek využití kompenzačních pomůcek.
Johana Novotná působí v Educante jako sociální pracovnice, kde pomáhá klientům zvládat obtížné životní situace a ulehčuje péči o děti či seniory. Má vystudované magisterské studium oboru Sociální pedagogika a poradenství na Masarykově univerzitě v Brně a je absolventkou školení Komunikace a řešení krizových situací s klienty a kurzu Základy krizové intervence. V rámci své práce se věnuje evidenci zájemců o služby, mapování potřeb rodin a pečujících a provází klienty celým procesem spolupráce od úvodního setkání až po její ukončení.
Lenka Trnková působí jako osobní asistentka specializující se na péči o děti s handicapem v jejich domácím prostředí. Je absolventkou středního odborného vzdělání s maturitou a má bohaté zkušenosti z oblasti péče - absolvovala kurz asistenta v MŠ, kurz první pomoci a získala cennou praxi během stáže v denním stacionáři pro handicapované ve Zlíně a při péči o nedonošené novorozence v brněnské nemocnici. Ve své práci zajišťuje komplexní péči zahrnující hygienu, stravování, vzdělávací aktivity i trávení volného času s klientem. S empatií a vlídností přistupuje ke své práci, která ji naplňuje především proto, že může ulevit pečujícím osobám v jejich náročné každodenní péči.
Ludmila Kloudová působí jako praktik péče se zaměřením na komplexní podporu klientů prostřednictvím bazální stimulace, cvičení a tréninku paměti. Ve své práci klade důraz na citlivý individuální přístup, který respektuje tělesné, duševní i duchovní potřeby každého klienta. S velkou trpělivostí vytváří bezpečné prostředí, ve kterém klienti mohou svobodně vyjádřit své potřeby a přání, a pomáhá jim v jejich naplňování.
Petra Sedláčková působí v organizaci jako koordinátorka a office managerka, kde se věnuje personální agendě a zajišťuje plynulý chod organizace včetně komunikace s externími spolupracovníky. Její profesní dráha začala v reklamní a PR agentuře, kde získala cenné zkušenosti v oblasti koordinace a back office. Ačkoliv její vzdělání ze strojní průmyslovky a knihovnické VOŠ původně směřovalo jinam, našla své uplatnění v pozicích, kde může využít svůj organizační talent a smysl pro pestrou práci.